reisverslag dag 12 – dagje rust

Posted by on November 13, 2012

In het bed blijven stinken tot richting 10 uur, en er maar uitgekropen. De rets van de groep wilde museums gaan bezoeken en andere dingen. Zelf gun ik mezelf een relax dag. Alle dagen was het al betijds op, en dingen doen. Dus want ontspanning hebben we wel verdient. Soms vergeet je nog wel eens dat het vakantie is.

Het hotel waar we zitten is wel vrij bijzonder. Tussen 2 straten is een gangetje waar wat wisselkantoortjes zijn gelegen, en een open ingang van het hotel. Een soort hostel idee. Ook de lobby waar we ontbijt hebben zit ook hier langs. Maar dit is meer een multifunctionele ruimte voor de buurt. Locale komen hier voor de wifi (die het meestal niet doet). En er wordt veel gehandelt. Hele grote pakken pappier gaan hier van de enne kant naar de andere kant van de tafel. Of het alleen geld wisselen is in grote hoeveelheden, of dat er een sinistere handel plaatsvind is nog een beetje onduidelijk. En laten we het daar ook maar bij. 🙂

Gisteren viel mijn oog al op een parkje, dit leek me de perfecte plek om een tot rust te komen. Deze stadt kan immers wel wat energie van je vragen. In het park zijn veel rozen in bloei, mooi om eens op het gemak wat film beelden te bouwen.

Na een paar uurtjes vliegen weg jagen toch maar weer eens in beweging komen. Ik zag al een kfc, en we hadden al een lange poos alleen couscous en tagin op, dus tijd om eens lekker westers te zondigen. Daarna weer in het park de uurtjes voorbij zien trekken en de toeristen te bestuderen op hun gedrag. Het is net alsof je op een terrasje zit 🙂

Rond een uurtje of 8 de rest van de groep weer gevonden, dus tijd voor wat te happen. Ook krijgen we wat details te horen over de volgende dagen. Morgen gaan we naar de bergen voor een vierdaagse wandeltocht. Over het weer kan hij weinig voorspellingen doen, dus we moeten op alles zijn voorbereid. Aangeraden wordt om een appart tasje te maken met je spullen wat van locatie naar locatie door ezels wordt gebracht. Dus dat wordt voor mij toch nog een tas kopen. (jammer dat ze dat niet even in de reisbegeleiding hadden gezegt, want die had ik thuis wel voldoende). Dus voor niet al te veel maar eentje geshopt. Morgen gaan we ook meteen het eerste deel lopen. Ik zag vanaf het dakterras al sneeuw in de bergen liggen, dus het kan nog een winters tafereel worden. 🙂

One Response to reisverslag dag 12 – dagje rust

1. Gabrielle

Was ik blij om na een paar dagen weer een reisverslag te zien staan…. Dus snel lezen!