reisverslag dag 13 – Eerste wandeldag

Posted by on November 14, 2012

Om 9 uur vertrokken met de bus naar imliss. Dit is het bergdorp van waaruit we vertrekken. Onderweg komen de bergen dichterbij, De pieken worden hoger, en de kloven dieper. We zien onderweg een heleboel nieuwe landrovers. langs de weg en in de rivier. Het was een een of andere landrover experience. oftewel lekker spelen met de auto in het water. Aangekomen kunnen we nog de laatste inkopen doen. 1 persoon van de groep kan nog bergschoenen huren Daarna lekker bakkie kofie en we vertrekken.

De route volgt voornamelijk over de weg. Dus dat is lekker lopen. Omdat de gids uit dit gebied komt moet hij bij iedere bewoner even handjes schudden. Dus eigenlijk lopen wij voorop, en sjokt de gids achterop.

Na een paar uurtjes weg en paadjes komen we aan voor de lunch. We hebben het geluk dat er een kok mee gaat. Dus dat wordt feest. Onder een paar bomen is een kleed en wat kussens geplatst voor de picnick. We krijgen pasta, blikje vis en vers gesneden groente. Zulke lekkere groenten hadden we al een poos niet meer gehad. lekker smullen dus.

De ezels zijn net als ons uitgegraast, en we vertrekken voor het tweede deel. We gaan nu wat meer over de paden en rotsen. Lekker in de natuur bezig zijn. Niet veel later bereiken we de sneeuwgrens. Om ons heen zien we dus hier en daar het witte goud liggen. Helaas een beetje te weinig voor een oud hollands sneeuwballen gevecht.

We wandelen vrolijk verder en bereiken de pas waar we over steken. Even tijd voor een kodak momentje en wat verviende rust.

De rest is weer over een normale weg, en beetje licht dalend en stijgend. Appeltje eitje dus. Nou was ons ook wel gezegt dat de eerst 2 dagen vrij makkelijk zouden zijn. Maar dit is boven verwachting. We lopen dus al stevig door, gids probeert ons nog rustiger te krijgen voordat we de ezels gaan inhalen. Dus dn maar wat meer breaks 🙂

Het voelt erg goed zo in de bergen. Niet meer de drukte, lekker bezig zijn, veel frisse lucht. En het weer is super ideaal. blauwe hemel, temperatuurje in de schaduw van koud, maar in de zon heerlijk. En een zacht bergbriesje. Nu hopen dat we dit aankomende dagen gaan volhouden.

We gaan weer van de weg af, en volgen een paadje. enkele honderen meters verderop zien we al de ezels en onze bagage. We overnachten op een camping. Maar iets anders als de gebruikelijke franse camping. Het is een gemaakt terras op een heuvel met een paar gebouwjes, voor keuken en woonkamer. Zelf slapen we in tenten. Hele mooie koepeltjes moet ik zeggen, die wel een stootje kunnen hebben. De haringen zijn omgebogen betonijzers, Dus we kunnen ons lekker uitleven. Als ervaren campeerder staat de tent in no-time. Dus mooi moment om de rest van de groep maar even te helpen met deze uitdaging.

Iedereen verwacht veel kou vanacht, dus is al druk bezig laagjes aan het toevoegen aan de kleding. Zelf vind ik het wel lekker fris, dus ik hou de korte broek en t-shirt nog even aan. We doden de tijd met wat spelletjes tot het eten klaar is. We hebben soep voor en een grote schaal met aardappels, groente en wat vlees als hoofdgerecht. Ik denk er aan om deze kok te kid-nappen voor de rest van de vakantie. Na het eten nog even wat tijd doden met wat yatzee. En dan is het toch maar weer tijdn om het mandje op te zoeken. Omdat we de hele tijd in een soort kleine woonkamer zaten, was het niet echt te merken dat het kouder was geworden. Maar net zo als bij de wintersport was het al berenkoud savonds. Dus termo ondergoed aan en in de slaapzak. Er waren een drietal witte zwerfpups op ons terein. Heel schattig, maar toen wij wilden slapen kwamen ze meer tot leven. Veel blaffen en spelen met elkaar dus. Ondanks dat ze niet zo een dikke vacht hadden, waren ze volgens mij een kruising met een poolhond.